czwartek, 14 sierpnia 2014

Amerykański dip do warzyw - hit każdej imprezy


Dawno temu, gdy żył jeszcze Kurt Cobain, na początku lat ’90 kuzynka oddała nam coś, co się nazywało chyba „Wielka amerykańska księga kucharska” lub jakoś tak. Powiedziała, że dla niej te przepisy są zbyt obce i na pewno nie będzie z niej korzystać. Faktycznie, książka nie zachęcała do korzystania z niej. Poza ładnymi zdjęciami była niepraktyczna – przepisy zawierały dziwne objętości (przeliczone z uncji i funtów oraz galonów) oraz często składniki, które w owych czasach były nieosiągalne. Jednak dziś chcę się z Wami podzielić wyjątkowym przepisem pochodzącym z tej książki. Z siostrą jakoś rozkminiłyśmy objętości, składniki były jeszcze w miarę osiągalne i okazało się, że dip jest GENIALNY. Jeszcze nie spotkałam nikogo, komu by ten sos nie smakował i ZAWSZE jest hiciorem imprezy.


Oto przepis na dip orzechowo-serowy do warzyw.

Składniki:
1 szklanka majonezu
250 ml śmietany
¼ szklanki tartego sera pleśniowego – rokpol, roquefort
1 łyżka drobno siekanej cebuli
2 łyżeczki bulionu wołowego*
¼ - ½ szklanki drobno siekanych orzechów włoskich

*Myślę, że wegetarianie  bulion wołowy mogą z powodzeniem zastąpić warzywnym. Jeśli nie macie takiego w proszku, zastąpcie go kostką rosołową rozpuszczoną w odrobinie wody. Dodawać ostrożnie, żeby nie było za słone, ale ja ostatnio dałam całą kostkę.

Wykonanie:
Nie ma tu żadnej filozofii. Wszystkie składniki łączymy, sos odstawiamy do lodówki na kilka godzin, aby się „przegryzł”. Dobry jest wtedy, gdy z białego zmieni kolor na lekko brunatny – to orzechy go tak farbują. Z tych proporcji uzyskujemy około 2 szklanek dipu.

Podanie:
Podawać z surowymi warzywami do maczania: marchewkami pokrojonymi w słupki, różyczkami kalafiora, rzodkiewkami, paskami papryki, pieczarkami… Zresztą, on jest tak pyszny, że możecie go jeść ze wszystkim, co Wam wyobraźnia podpowie! Smacznego.

Magda

PS. Wczoraj liczba obserwatorów osiągnęła magiczną setkę! Witam serdecznie nowych podglądaczy, bardzo mi miło, że do mnie zaglądacie!
M


3 komentarze:

  1. Jeju jakie to smaczne! Właśnie zrobiłam to moim dzieciakom, w końcu jedzą marchewkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, ale się cieszę! I o to chodzi, i o to chodzi;) Pozdrowienia!
    Ps. A nie mówiłam, że pycha???

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis. Od dłuższego czasu szukałam czegoś takiego! Pozdrawiam serdecznie i dziękuje!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...