czwartek, 28 maja 2015

Projekt pokoju Mikołaja

O pokoju Mikołaja pisałam już kiedyś TU. Pozwolę sobie skopiować moje własne słowa z poprzedniego posta na temat pokoju Mikołaja, który dziś ma już 2,5 roku.

Ogólna wizja jest taka, że ma być  żółto-czarno-biały. 

Będą w nim:
  • farba tablicowa na jednej ze ścian
  • farba żółta i biała
  • półka-domek
  • półka na zdjęcia Ribba - u mnie na książki 
  • napis z literek MIKI albo sama litera M
  • dywanik z gwiazdą albo chevron
  • łóżko
  • krzesełko i stolik
  • skrzynia i szafa

Choć pokój jest malutki - ma jakieś 9 m kwadratowych - to zrobiłam chyba z 6 projektów z różną konfiguracją mebli... Sama bym nie uwierzyła, że się da:) Poniżej przedstawiam ten, który po czasie uważam za najlepszy. 




W miniwnęce przewidziałam półki na książki i dodatkową przestrzeń na przechowywanie.





Tutaj druga opcja w tej konfiguracji, z wykorzystaniem komody, którą już mamy. Stanęłaby w miejsce stolika, a stolik spokojnie zmieści się na ścianie pomalowanej farbą tablicową.



Projekt zrobiłam kilka miesięcy temu. Już wiemy, że łóżeczko nie będzie takie, jak sobie wymyśliłam. Będzie, a w zasadzie już jest, o takie:




Wciąż się zastanawiam nad podłogą - czy ma być biała czy zostawić drewnianą. Jak sądzicie? Może macie jakieś konstruktywne uwagi do projektu?

Bardzo dziękuję za wizytę. Każda dodaje mi skrzydeł! Witam też serdecznie nowych "zaglądaczy" :)
Uściski!
Magda

11 komentarzy:

  1. Projekt wygląda świetnie, energetyczne barwy, fajne ustawienie mebli. Trzymam kciuki za wprowadzenie w życie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki Kozo! Już wiem, że rzadko bywa tak, że cały projekt jest przenoszony do reala :)

      Usuń
  2. To zdecydowanie moja ulubiona kolorystyka ale w Twojej wersji nie podoba mi się. W ogólnym wrażeniu jest zbyt efekciarsko i pstrokato. Mamy tu kontrastowe wzory, mocny kolor i drewno a wszystko w dużych powierzchniach. Wzory pościeli i dywanu maja podobne powierzchnie a nie grają ze sobą. Założenia: 3 kolory stosuje się w proporcjach 1-2 główne 2-3 w dodatkach na małych elementach. Tymczasem tu mamy wszystkie 3 kolory biały, żółty i czarny na dużych płaszczyznach plus drewno. Konstruktywnie: podłoga i czarna ściana jako duże płaszczyzny zdecydowanie wystarczą. Zrezygnowałabym z żółtego na ścianach. Wniosła go w zmienialnych akcentach. Może to być pościel albo dywan, krzesełko, jak u Ciebie, ramki, lub kolorystyka z obrazków, poduszki, lampka - małe, mniejsze niż ta połowa ścian, płaszczyzny żółci.

    Twoja wersja szybko stanie sie męcząca i niedługo po malowaniu będziesz myśleć o następnym. Nie pierwszy raz operuję tym zestawem kolorów bo go uwielbiam i juz przerobiłam połacie żółci we wnętrzu. Doświadczenie nie zniechęciło mnie do niej ani trochę ale nauczyło umiaru w jej stosowaniu.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia w urządzaniu.


    Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo, dziękuję za tak szeroką analizę. Myślę, że masz dużo racji i spróbuję zrobić projekt stosując Twoje wskazówki. Czy jesteś projektantką na co dzień?

      Usuń
    2. PS. A podłoga jednak będzie prawdopodobnie biała.

      Usuń
  3. Ogólnie fajnie ale nie robiłam żółtej ściany-ten kolor zostawiłabym dla dodatków tylko :) Sciany zrobiłabym biało czarne i poszalała z dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja opinia jest zgodna z uwagami Alicji powyżej, więc coś w tym jest :) Jak już pisałam, spróbuję przerobić trochę mój projekt. Dziękuję za wizytę!

      Usuń
  4. Kolorowo i przytulnie. Podoba się!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładna kompozycja kolorów. Podłogę wybrałabym zdecydowanie drewnianą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny projekt, ja niedawno tez skonczylam remont swojej kuchni, projektowalam tak samo jak ty, ale meble kuchenne na wymiar.Wrocław jest miastem, w ktorym jest bardzo duzo specjalistow i ciezko bylo mi sie zdecydowac, ktory projekt koncowy wybrac ;) mam nadzieje ze tobie bedzie latwiej ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...