wtorek, 12 lipca 2016

Biuro w domu


Cześć, jak miło, że do  mnie zaglądasz!

Dzisiaj chciałabym pokazać jedno z ćwiczeń, jakie wykonałam na studiach. Zadanie polegało na wydzieleniu z własnego domu biura. Oto jak podeszłam do sprawy.

Stan obecny
Poniższy plan przedstawia parter piętrowego domu, w którym zaistniała potrzeba wydzielenia biura dostępnego dla klientów. 


Propozycja zmian układu pomieszczeń
Projekt zakłada przeniesienie kuchni do obecnego gabinetu oraz wydzielenie stref: prywatnej – żółtej - oraz ogólnodostępnej – szarej poprzez dobudowanie dwóch ścian. Ściana nr 1 rozdziela salon od obecnej kuchni, dzięki czemu zyskujemy zamknięte pomieszczenie z przeznaczeniem na biuro. Ściana nr 2, w której przewidziane są drzwi, oddziela przestrzeń ogólnodostępną od prywatnej. 



Propozycja projektu funkcjonalnego wnętrza
Propozycja obejmuje wyłącznie pomieszczenie biurowe, bez uwzględnienia schodów i przedsionka.
W pomieszczeniu przewidziano biuro projektantów wnętrz. Projekt zakłada wygodne, szerokie stanowisko pracy pod oknem dla dwóch osób. Ponadto pojemny regał z szafą po lewej stronie oraz okrągły stół do omawiania projektów z klientami.(Dziś już wiem, że rzut powinien być równoległy).


Kolorystyka i materiały
W projekcie postawiono na kojące odcienie zieleni i błękitów w połączeniu ze szlachetnym orzechem amerykańskim i bielą. Jedynymi kontrastującymi akcentami kolorystycznymi są plakaty stojące na półeczce wychodzącej z boazerii oraz wnętrze półkolistej lampy.




Widoki wnętrza
Od wejścia:




Widok na regał:





Widok od okna:





Od strony regału:



Widok od ściany z drzwiami:


Patrzę na ten projekt po kilku miesiącach i muszę wyznać, że nadal dość mi się podoba. Na pewno można się przyczepić do jakości renderów :) Ale działam, uczę się i będę lepsza. Na plus są dla mnie fajne biurka pod oknem i miniboazeria z półeczką na obrazy/plakaty w ramach. Okrągły stół z krzesłami Y też jest si. Myślę, że dobrze by mi się tam pracowało. Nie wiem, czy potrzebny jest taki wielki regał, zakładałam przechowywanie na nim książek i inspiracji wnętrzarskich oraz segregatorów na projekty.

Wkrótce pokażę więcej projektów, bo wciąż coś robię!

Uściski,
Magda

8 komentarzy:

  1. Projekt wygląda ciekawie ale ja chyba zmieniłbym kolor ścian, za bardzo mnie rozprasza taka barwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie rozwiązana sprawa. Fajny projekt. Ale jeżeli chodzi o ściany, chyba też odpowiadałoby mi coś bardziej spokojnego. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie w moim stylu, chociaż podoba mi się. :) Dla kogoś lubiącego takie barwy i design jak najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawy projekt :- no i są kolory a nie wciąż b&w
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Dorota! Fakt, nawet nie pomyślałam o tym. A black and white też bardzo lubię :)

      Usuń
  5. Podoba mi się, też szukam takiego rozwiązania :) Nie opłaca mi się wynajmować, pracuje w domu ale nie zawsze to jest komfortowe

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny oryginalny projekt. Jak przeglądam ine blogi o wystroju wnętrz to dominuje tam w większości kolor biały ewentualnie szary. Bardzo mi się podoba oświetlenia stołu. Projekt nowoczesny ale z klasą :)
    Czekam na więcej projektów w takim wykonaniu
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne, przestronne, przemyślane :)
    Pozdrawiam,
    Ramal

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...