środa, 20 kwietnia 2016

Jaglany budyń - pyyyycha!


Znacie już? Mnie się zdaje, że już wszyscy znają... :) Doskonały pomysł na zdrową, słodką przekąskę. Można jeść bez (większych) wyrzutów sumienia. No to co z tego,że cukier, oj tam oj tam. Człowiek czasem musi sobie trochę pocukrzyć. Ale za to, oprócz niego, królowa kasz, czyli jaglanka, prozdrowotny olej kokosowy (ostatnio robię na nim wszystko), mleko... Same zdrowe rzeczy!

Inspiracją jest przepis z niezawodnej Jadłonomii KLIK. Marta Dymek powinna dostać order za krzewienie dobrych nawyków żywieniowych wśród Polaków. Ode mnie ma już kilka (wirtualnych). 


Cukier, sól i wanilia - rzeczy względne, do smaku. Ale uwaga, bardzo ważne są proporcje i przy nich nic nie majstrujcie!!! Bo Wam wyjdzie twarda klucha albo rzadkie błocko.

BUDYŃ JAGLANY

Składniki
na 4-6 porcji (ja serwuję w filiżankach)

1/3 szklanki kaszy jaglanej
2 szklanki mleka (krowiego lub roślinnego)
2 łyżki oleju kokosowego
3 łyżki cukru trzcinowego albo ksylitolu
1/2 łyżeczki esencji waniliowej
szczypta soli


Wykonanie
Kaszę wsypać na sitko i przelać zimną, a potem wrzącą wodą, żeby ją pozbawić goryczki.
Następnie zagotować mleko, dodać kaszę, cukier, olej, sól i esencję waniliową i gotować na małym ogniu około 15-20 minut. Następnie zmiksować na gładką masę ręcznym blenderem i przelać do przygotowanych naczyniek. Po wystygnięciu przechowywać w lodówce. Serwować z sokiem, dżemem, miodem albo syropem. Pyyyyycha!



I jak, narobiłam Wam smaka? Powiem szczerze, że sama sobie go narobiłam :)
Smacznego!

Magda





10 komentarzy:

  1. Nie wątpię. Jaglanka, to także moje nowe odkrycie. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. gdzie kupowałas esencje waniliową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj niestety nie pamiętam, dość dawno temu w jakimś sklepie z artykułami do pieczenia ciast. Mógł to być np. aledobre.pl, ale dokładnie nie pamiętam.

      Usuń
  3. OMG! Magda! Przeczuwając, że to dobre jest zrobiłam z 1,5 porcji (tylko dałam laskę wanilii z braku esencji)... Niestety, nie doceniłam rodziny... ;)
    Next time x2!!
    P Y C H O T A! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, ale to bardzo się cieszę!!! Smacznego!

      Usuń
  4. MNIAM! Wygląda niesamowicie :) kto by pomyślał, że można zrobić budyń z kaszy jaglanej? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Za pierwszym razem mi się nie udało ale na szczęście się nie poddałem i za drugim wyszło genialnie. Szczerze mówiąc to w życiu bym nie powiedział że można to w ten sposób zrobić i że będzie to tak smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, on nie ma prawa nie wyjść :) Ciekawe, co zrobiłeś nie tak.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...